Stel, je netwerkt. Online of in het echte leven maakt niet uit.
Potentiële klanten willen jou leren kennen. Ze willen weten wie je bent, welke achtergrond je hebt en waar je voor staat.
De logische stap is dat je je website voorstelt.
Wat als je (nog) geen website hebt? Misschien breek je je hoofd nog eens over welke uitstraling je wil hebben voor je bedrijf, waardoor je nog geen logo hebt.
Kortom, je bent online niet zichtbaar… Dán is Linkedin een uitstekend alternatief om jouw zichtbaarheid te verhogen.
LinkedIn is een professioneel social media platform waar je je expertise in het uitstalraam kan zetten en je bedrijf in de kijker.
LinkedIn is een gratis social media platform waar je relevante contacten kan leggen om zo ideale klanten aan te trekken, leveranciers te vinden en samenwerkingen aan te gaan.
Al deze contacten worden ambassadeurs van jouw expertise en je bedrijf.
Al deze LinkedIn contacten worden ambassadeurs van jouw expertise en je bedrijf.
Ik zit reeds sinds 2008 op LinkedIn. Eerst als werknemer en nu sinds een tijdje als ondernemer. LinkedIn is voor mij mijn digitaal adresboek, mensen die ik doorheen de jaren heb leren kennen en die een verrijking zijn voor mijn professionele noden. Denk maar aan een fotograaf, een Facebook advertentiespecialist, een SEO-krak, een business coach. Alle mogelijke specialisten die jouw bedrijf kunnen ondersteunen met hun kennis zijn hier te vinden.
LinkedIn biedt als voordeel dat je je op een platform bevindt van gelijkgestemden. Ondernemers gunnen andere ondernemers ook succes en daardoor kan je groeien. Denk maar aan een tip uit je netwerk die je krijgt wanneer je op zoek bent naar vb een portretfotograaf of een adviseur in juridische zaken die je helpt met je cookiepolicy of een goede boekhouder.
Je vindt al snel ondernemers die jou de gouden tip voor jouw onderneming kunnen geven.
Daarnaast is LinkedIn ook je virtuele adressenboek. Geen gezoek meer naar dat visitekaartje dat je op een blauwe maandag gekregen hebt. Nee, je linkt met elkaar en zo bouw je een adressenbestand op.
Zoals je ziet, is het een platform waar je gelijkgestemden vindt, denk maar aan mensen met wie je zou willen samenwerken om samen een project uit de grond te stampen. Ook hier is LinkedIn de plek waar je deze mensen kan terugvinden.
Het is ook de plek waar professionals jou ook zouden op kunnen terugvinden. Niet alleen jou en ook jouw bedrijf, want bedrijfspagina’s maken, evenementen posten, artikels waarin je tips deelt, video’s delen waarin je je kennis deelt kunnen toegevoegd worden. Kortom, je kan er klanten aantrekken en je kan er leveranciers mee vinden.
Zelfs al zijn je klanten particulieren… professionals die op LinkedIn zitten zijn uiteindelijk ook particulieren… Vandaar dat ik aanwezig zijn op LinkedIn niet eens zie als een keuze. Het is de plaats om als professional herkend te worden en om je expertise te laten herkennen en zo je zichtbaarheid verhogen.
Je voelt dat er wel kansen voor jou en je bedrijf liggen en je erkent de voordelen van het gebruik van LinkedIn.
Het enige wat je nog tegenhoudt is:
– hoe gebruik ik het en
– hoe zet ik mezelf professioneel neer en
– hoe zorg ik dat mijn bedrijf hier de nodige zichtbaarheid krijgt?
Dan is deze social media workshop over LinkedIn iets voor jou.
In deze live online workshop leer je:
Doe jij mee en wil je eindelijk ontdekken wat LinkedIn is en wil je je bedrijf professioneel op de kaart zetten?
Er zijn nogal wat misvattingen over LinkedIn die niet helemaal kloppen:
8 september
9u30
Iris neemt je mee, stap voorstap doorheen heel dit proces. Op mijn tempo. En krijg nog opvolging erbovenop. Ik ben alvast fan van haar aanpak. Zij is er met haar hart bij. Dank je wel Iris want ik ben weer heel wat meer thuis in de computer business wereld.
Live online opleiding in groep waar je je vragen rechtstreeks kan stellen.
Een handleiding waar alles nog eens goed uitgelegd is
Een contentkalender zodat je je posts kan gaan plannen en hierdoor je efficiëntie verhogen.